Klicka på bilden, för att se hela bilden
Svenska dryckesproducenterna Brands For Fans har inlett ett nytt samarbete med legendariska rockbandet KISS för kommande spritdrycker, genom ett avtal förmedlat av Epic Rights.
Brands For Fans är stolta över att tillkännage det nya samarbetet med KISS för kommande spritportfölj. Samarbetet kommer att ta bandets spiritlanseringar till premiumnivå. I dagsläget finns två produkter i utvecklingsfasen, närmare detaljer kommer att offentliggöras inom kort.
Det finns legender, det finns ikoner och det finns KISS. KISS är ett av de mest inflytelserika banden i rock’n’roll-historien. Deras omedelbart igenkännliga logo, ikoniska sminkning och over-the-top live konserter har format en hel era av rock’n’roll. Med låtar som Detroit Rock City, I Was Made For Lovin’ You, Lick it Up och Rock and Roll All Nite, en av tidernas största rockklassiker. KISS har belönats med fler guldskivor än något annat amerikanskt rockband.
Samarbetet initierat av Brands For Fans kommer efter många års framgångsrikt arbete med artister som Motörhead, Slayer, Ghost, Judas Priest, Scorpions och många andra. Premiumprodukterna kommer lanseras i Europa, Japan och Australien mot slutet av 2020.
Sari H Wilholm, Marketing Director på Umida Group och medgrundare av Brands For Fans säger: – Mina första intjänade pengar lade jag på en skiva med just KISS. Att jag 40 år senare skulle ha KISS som Brands For Fans klienter går inte ens att ta in. Det känns så kul och spännande att äntligen få in KISS i premiumsegmentet när det gäller dryck, och de har valt helt rätt partner.
Om KISS
KISS fortsätter att hålla ställningen som ett av de mest inflytelserika band genom rockens historia efter 45 år. KISS har fått fler guldskivor än något annat band i The Recording Industry Association of America (RIAA)s historia, där de delat ut guld och platinumskivor till 26 KISS album och de fyra soloalbum som släpptes simultant, en bedrift inget band lyckats med tidigare. Till dags dato har KISS släppt 44 album, där 14 av dem nått platinumförsäljning och tre stycken sålt multiplatinum. KISS har sålt mer än 100 miljoner album världen över, och de skapar än idag fans i generation efter generation. KISS fortsätter bygga på det momentum de nyligen fått med utsålda turnédatum, fantastisk mediatäckning och fenomenala konsertframträdanden under världsturnen, End of the Road, som är schemalagd för att fortsätta 2021. För mer information om bandets aktiviteter och evenemang, besök www.KissOnline.com.
© Brands For Fans