Klicka på bilden, för att se hela bilden
Efter Börsen-succén: I höst drar sångerskan på turné med sin Las Vegas-inspirerade show ”Mitt Sanna jag”. En ny era i karriären har påbörjats, menar hon. -Det känns riktigt spännande, allting, säger Sanna Nielsen.
Det ska sägas direkt. Naturligtvis gör hon sig just nu mentalt redo för Skansen, där sommarens populäraste tv-program återigen ska locka miljontals tittare. Men för närvarande inleder Sanna Nielsen varje kväll med att sjunga upp, med sången ”I feel a song in my heart”. Föreställningen Mitt Sanna jag har blivit en ny fas för henne. Nu ska hela Sverige få uppleva Sannas hemliga sidor, när vårens mest kritikerrosade show lämnar Stockholm och beger sig ut på turné.
Sanna har milt sagt tagit chansen och lämnat sin ”comfort zone”. Folkkär i Melodifestivalen med Undo och varma allsångs-somrar, klev hon in på Börsen. Med oväntade Motown-hits, Fleetwood Mac-rock, Patti LaBelle och en monolog signerad Camilla Läckberg. Tidernas yngsta kvinnliga artist på Börsen valde att ta ut svängarna, vilket kritikerkåren uppskattade.
– Jag upplever just nu en ny era i min karriär, säger hon själv.
“Vill du ha glädje och glitter och glam? Sanna Nielsen är bästa energikicken i Stockholm”, skrev Aftonbladets Jens Peterson.
“Det är förbluffande tryck hela tiden”, påpekar Expressens Anders Björkman.
Sanna har – redan från första låten – showgästerna i sina händer. Publiken tänder till direkt när hennes Gladys Knights-tolkning rullar igång. Redan där finns anslaget: hennes favoriter genom åren, från en vacker version av Burt Bacharachs “Anyone who hade a heart” till medryckande Temptation-låten “Get ready”. Och naturligtvis egna hits. Sångerskan avslöjar också en ny sida av sig själv. Klädintresset och estetiken, den effektfulla ljussättningen, Motown-hyllningen – allt finns där. Föreställningen kretsar kring en barnstjärnas uppväxt, genombrott under skoltiden i Bromölla, musikdrömmarna, Svensktoppen och idolernas musik på 1990-talet. Fram till flytten från Skåne till Stockholm och det stora genomslaget med Undo i Eurovision Song Contest.
Turnén presenteras av 2Entertain och Krall Entertainment.
Producenter: Mikael Gordon-Solfors och Patrik Krall.
Regi Vera Prada.
© Malmö Arena