Klicka på bilden, för att se hela bilden
Albumen Double Dutchess och det visuella albumet Double Dutchess: Seeing Double “The Visual Experience” har relase den 22 september
Den 22 september släpper den flerfaldiga “Grammy award” vinnaren och superstjärnan Fergie sitt efterlängtade album Double Dutchess tillsammans med ett visuellt album Double Dutchess: Seeing Double “The Visual Experience.
För alla hennes trogna fans runt om i världen avslöjar hon bara inte idag de två albumreleaserna utan hon ger dem också två nya låtar för att hinta om vad som komma skall; You Already Know featuring Nicki Minaj och Hungry featuring Rick Ross.
Låten Hungry är producerad av Yonni och JP Did samt medproducenten Donut, de förser Fergie med ett hårt beat, sexiga och gothic-toner i komponerat med klassiska toner från Ricky Rozay. Den smarta filmningen är gjord av den brasilianska konstnären Bruno Ilogti. Se videon HÄR
Andra låten You Already Know featuring Nicki Minaj producerad av will.i.am väver samman ett välbekant sound mellan två av världens främsta kvinnlig artister. Videon till denna låt kommer inom kort.
Fergie om albumet:
“It’s finally here! I’ve spent a long time—many late, late nights—writing and working to make Double Dutchess perfect. I wanted to make a visual experience too, because there’s a special story here that’s really close to my heart. This is my vision. I feel like it truly represents who I am on every level, and I hope you love it as much as I do. I’ll see everyone on the road soon!”
Fergis första liveframträdande med de nya låtarna blir som huvudakt på Rock In Rio i Brasilien den 16 september.
Om Fergie:
Du vet troligen en hel del om Fergie…
Du kanske vet att hon har vunnit en amerikansk Grammy 8 gånger. Du vet kanske att hennes ikoniska solodebut 2006, The Dutchess, sålde över 8 miljoner album och över 30 miljoner singlar runt om I världen. Du vet kanske att hon toppat över alla världens Billboard Hot 100 med låtarna som London Bridge, Glamorous och Big Girls Don’t Cry och legat på femte plats med smash hits som Fergalicious och Clumsy. Som ni säkert vet tog hon The Black Eyed Peas till toppen och sålde 35 miljoner allbum och 60 miljoner singlar.
Allt du kan (eller tror att du kan) om Fergie stämmer säkert, men du kommer att få lära dig en hel del när du hör hennes andra album och hennes första visuella album som släpps via hennes egna label Dutchess Music—Double Dutchess via BMG.
Du kommer att få lära dig att hon är bossen över legender som Maybach Music Group grundare Rick Ross. Du kommer att få lära dig att hon är en modeikon vars trender har plockats upp från italienska Vogue creative director Giovanni Bianco till C.R. Fashion book visionär Carine Roitfeld. Du kommer även att få lära dig att hon har väldigt mycket humor. Du kommer att förstå att hon är fri och fokuserad. Albumen visar alla dessa sidor av Fergie – världstjärnan, den visuella artisten, kreatören, skivbolagschefen, modeikonen, frun och mamman som enligt Fergie själv är hennes största bedrift.
De 13 spåren berättar är en förvandlande historna, det är inte så mycket trams utan de första låtarna visar vart skåpet ska stå. De följs upp med en premiär av det klara visuella albumet på iPic Theaters den 20 september.
Track list: Hungry (feat. Rick Ross)
Like It Ain’t Nuttin’
You Already Know (feat. Nicki Minaj)
Just Like You
A Little Work
Life Goes On
M.I.L.F. $
Save It Til Morning
Enchanté (Carine) (feat. Axl Jack)
Tension
L.A.LOVE (la la) (feat. YG)
Love Is Blind
Love Is Pain
© OABBA PR