Klicka på bilden, för att se hela bilden
Popaganda fyller på med förstklassig fransk funkig discopop – Phoenix är tillbaka! I en intervju med New York Times avslöjade bandet att deras sjätte studioalbum släpps den 9 juni och fått namnet Ti Amo. Redan nu på fredag släpps första singeln och idag är vi otroligt glada över att kunna avslöja att bandet kommer till Popaganda 2017, för att få hela Eriksdalsbadet att sprudla av glädje och hjälpa oss att hålla kvar sommaren ända in i september.
När Phoenix släppte sin debut United år 2000, var det som ett svalt discopop-band någonstans i marginalen. Musikkritiker hyllade bandet, men det dröjde ett tag innan publiken hittade fram. Tre år senare bidrog en festscen i filmen Lost In Translation till att fler fick upp ögonen för Versailles-orkestern och framför allt låtarna If I Ever Feel Better och Too Young, som ackompanjerade många hemmafester och dansgolv.
Det var dock när albumet Wolfgang Amadeus Phoenix kom 2009, som bandet slog igenom ordentligt på bred front. Plattan nådde topplaceringar över hela världen och bandet belönades bland annat för årets bästa alternativa album på den amerikanska grammygalan. Idag är Phoenix ett etablerat dragplåster på festivaler över hela världen, tillika ett av världens bästa liveband. En spelning utan att bandets sångare Thomas Mars hälsar på nere i publikhavet hör till undantagen och den hitkavalkad som Phoenix byggt upp under åren innefattar bland annat If I Ever Feel Better, Too Young, Lisztomania, 1901, Lasso, Entertainment, Everything Is Everything, Run Run Run och Rome, så vår första festivaldag kommer att avslutas på det bästa sätt vi kan tänka oss – med allsång och dans.
Popaganda 2017
HITTILLS KLARA ARTISTER
TOVE LO
PHOENIX (FR)
alt-J (UK)
TWO DOOR CINEMA CLUB (UK)
SÄKERT!
OSKAR LINNROS
HURULA
THE RADIO DEPT.
JONATHAN JOHANSSON
SKOTT
LÉON
ASTRID S (NO)
Ytterligare 7 akter tillkommer.
BILJETTER
Köp din biljett via Tickster här!
Pris: 795 kr (1050 kr inklusive efterfest*) + serviceavgift
*observera att det är 18 års åldersgräns för att komma in på efterfesten
© Popaganda