Klicka på bilden, för att se hela bilden
Kritiker har i allmänhet en väldigt avog inställning till country med Nashville som avsändare. Man ska liksom per automatik tycka illa om den bara för att den ogenerat flirtar med popen och västkustrocken. Jag tillhör inte en av dem. Visst, kan det tidvis bli lite opersonligt när samma femton, tjugo producenter åker runt och producerar allt som rör sig. Men när det funkar – och det är faktiskt ofta – kan det bli riktigt bra. Som i fallet Sara Evans till exempel. Det här är en dam som bara övertygar mer och mer, och på detta femte verk stämmer det mesta. Alla som avfärdade henne som ”another pretty face” i början av karriären får faktiskt ta och äta upp dom orden nu.
Inte nog med att tjejen fullkomligt spritter av självförtroende och rösten sällan eller aldrig låtit omfångsrikare och mer inlevelsefull. Det här är förmodligen det mest varierade både stil- och produktionsmässigt hon gjort någon gång också trots att de långsamma spåren dominerar. Det är svårt att välja några direkta favoriter, men popiga hiten A Real Fine Place To Start, gråta-i-ölen-tröstaren Cheatin’, bitterljuva Roll Me Back In Time och innerliga kärleksförklaringen The Secrets That We Keep är några av de mest givna i samlingen.
Skriven 2007-01-22